YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, July 4, 2012

dugaan minggu ni


Minggu yg byk sgt dugaan. Bermula dr Ahad, abah sakit. Dia dpt serangan jantung. Bayangkan dh 6 tahun dia xsakit, last2 dtg plak sakit tu. Time abah kna tu aku xdak kat dia. Mklumla ada kelas kan. Kejadian tu berlaku di Alor Setaq. Apa yg mama citer, byk sgt dugaan sebelum nk smpai hospital tu. Traffic jam, road blocked polis...mcm2 la. Tapia bah xnk sgt g hospital kerajaan. Dia ckp apapun jdi dia nk p swasta.mungkin  sbb pengalaman tok wan aku dlu.. Nsib bek la sempat bwak Kedah Medical Centre (KMC). Alhamdulillah, sempat smpai, apa doctor ckp lau lambat smpai abah aku mngkin akn kna strok.

Agaknk maghrib gak la mama mai amik aku kat kolej. Tapi mlm first aku balik tdoq Kulim. Mama amik brg smua. Yala x prepare apapun kan. So abg n adik laki aku ja teman abah.tpi bkn ley msuk tidoq skali abah, sbb abah aku msuk icu. Esoknya tu, mama aku mntak tukaq balik hospital kat sp.dekat skit dgn kulim g pun ley balik umah kat s.p. n Alhamdulillah, bleh, so abah transfer msuk Pantai Hospital. Ptg tu jgak abah wat operation. For the first time, aku msuk tgk abah aku operation, sebelum ni aku yg kna operate tpi kali ni abah aku plak. Dlm sejam jgak la operation tu..syukur sgt berjalan lancer. Sbb kata doctor agak rumit sbb ada darah beku kat jantung abah aku.

N Alhamdulillah arini abah aku dh keluaq hospital.n dia dh makin sihat tapi bercuti la sebulan dia di rumah. Huhu...n arini aku amek muet. N Alhamdulillah, smuanya ok n aku hrap 28hb nnt tuk ujian seterusnya smuanya berjalan lancer mcm ni jgak..Ameen..
Ckup kot smpai sni dh panjang sgt ni. Tapi kan bg aku. Lau aku sakit xpa, tapi aku xnk org2 yg aku sayang sakit. Sbb aku sayang sgt mereka2 ini. TQ

No comments:

Post a Comment