YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 31, 2010

dugaan Di bULan rAMAdhAN

ahad malam, kami bersama-sama bergotong-royong memotong segala bahan yg diperlukan untuk membuat bubur lambuk. byk tu.ye la untuk satu UiTM kan. habis tangan2 bau lobak masin n bawang putih....best sgt..hahaha..bkn apa dpt pengalaman baru dalam hidup aku. n tanpa disedari aku telah terpijak satu benda yg amat tajam n kaki aku berdarah skit.aku igt binatang apa la...balik tu aku sapukan minyk angin.ok la skit.tp keesokkan harinya, kaki aku xleh nk pijak lantai..sakit giler. tp aku tetap mengagahkan diri p ke pi.tugas tetap tugas.lgpun mama ada pesan kdang2 bila kita sakit, jgn layan sgt perasaan sakit tu...so aku pun p la...kat sana aku potong daging n masak bawang goreng.seingat aku tu la kali pertama aku buat mcm tu...jalan terhincut2 tp aku tetap buat sbb seronok.then, dh xtahan sgt aku p la uk. then, doktor tu ckp yg rupa-rupanya aku terpijak serpihan kaca.ptutla sakit sgt kaki ni...doktor pun telah memberikan aku satu suntikan.tujuannya untuk mengelakkan kancing gigi. setelah g uk aku balik bilik jap..rehat2 n pkul 2 aku meneruskan perjalanan aku ke pi untuk meneruskan aku punya tugas. masa tu bubur lambuk dh masak, so inilah masanya membungkus bubur2 lambuk tu..huhu...best sgt masa tu aku dpt buat kerja dgn seseorang yang sangat aku hormati dan sayangi....sejujurnya aku ckp tangan aku sakit sgt2 lpas kna suntik tu..tp melihatkan dia yg buat keja sorang2 aku sedaya upaya tolong gak..masa tu dh la ramai yg xmai...Alhamdulillah aku dpt gak tolong dia. keseluruhannya, walaupun memenatkan aku still bahagia n happy. first, sbb dpt pengalaman baru yg amat berharga dalam hidup aku. kedua, aku dpt tegur n bersama2 buat kerja dgn seseorang yg aku telah sakiti hatinya...thnks akak...

No comments:

Post a Comment